Sposoby na tanie książki

by - sierpnia 20, 2017

Cześć kochani,

dziś będzie wpis okołoksiążkowy o moich sposobach na kupienie tańszych pozycji(część wpisu pochodzi z mojego starego bloga, o którym lepiej nie wspominać, bo był na nim swoisty misz - masz).

Tak, wiem... Kupowanie książek w czasach e-booków, audiobooków jest niemodne, niepraktyczne i niehigieniczne(no bo ileż bakterii i zarazków znajduje się pomiędzy kartkami!). Ale wiecie co? Kocham książki. I te nowe - ze względu na zapach świeżej farby drukarskiej połączonej z papierem, jak i te stare ze względu na to, że nigdy nie wiesz ilu czytelników przed Tobą miało daną pozycję w swoich rękach. Uwielbiam szum wertowanych kartek, przeogromną radość sprawia mi wyszukiwanie ciekawych cytatów i ta myśl, że tak! ja jako pierwsza na to wpadłam(po czym po sprawdzeniu w Internecie moja radość zostaje chwilowo zburzona), a ponadto książka jest lekiem na całe zło, które nas otacza danego dnia.

Z tego też prostego powodu postanowiłam się z Wami podzielić kilkoma moimi "tajemnymi" miejscami(choć jeśli mnie obserwujecie na IG to w większości znacie te miejsca), w których zakupuję moje skarby zdobiące półkę w postaci kolorowych grzbietów.

Po prostu moim małym marzeniem jest posiadanie ogromnej biblioteczki, w której będę się zaczytywać na starość w różnych mniej lub bardziej interesujących historiach. Siedząc w bujanym fotelu, okrywając szczelnie nogi ciepłym pledem, na nosie pewnie będą się trzymać grube denka, bo złapie mnie totalna ślepota, obok będzie znajdować się na małym stoliku filiżanka z herbatką bądź kubek kakao. I będę zaczytywać się w opasłych tomiskach jako pomarszczona babulinka, czasem zerkając na wszystkie półki, wspominając historie każdej pozycji z osobna :) Tak, wiem... Nieciekawa ta moja emerytura będzie :)

Ale wracając do tematu, oto przedstawiam Wam listę moich "tajemnych" miejsc przydatnych dla każdego książkoholika plus bonusy. Pewnie większość Was zna te miejsca, ale warto wszystko w jedną całość sklecić :)



1. LEGOLAS.PL
Pierwszym interesującym miejscem na tanią (i co ważne w tym punkcie, nową!) książkę, jest niewątpliwie strona księgarni internetowej Legolas.pl

Warto w to miejsce zajrzeć, ponieważ bardzo często mają różnego rodzaju promocje i jeżeli nie chcecie wydać za książkę więcej niż 10zł to na pewno w tym miejscu coś dla siebie znajdziecie. Oprócz książek, znajdziemy tutaj podręczniki, zabawki, przybory szkolne itp. Po zarejestrowaniu się warto zauważyć, że posiadają program partnerski Należy zdobyć 300pkt w ciągu 150 dni, aby dostać rabat w wysokości 1%. 1zł to 1pkt, ale ale... Zawsze zaokrąglamy do dołu. Czyli jeśli Wasze zamówienie wynosi 29,99zł to nie dostaniecie 30pkt, tylko sami się domyślcie ile :)



2. TEZEUSZ.PL
Drugim tanim miejscem i dość często przeze mnie zaglądanym są internetowe antykwariaty, które oferują książki z tzw. drugiej ręki choć nie zawsze. Pierwszym z takich miejsc mogę bez problemu polecić mój ukochany antykwariat Tezeusz.pl

Jest to bardzo fajna ekipa, z którą miałam już nieraz styczność. Posiadają zarówno nowe książki jak i używane. Co ważne przesyłka ekspresowa i paczki są zawsze dobrze zapakowane. Dodatkowym plusem jest darmowa przesyłka od 200zł - gdyby ktoś był zainteresowany tak dużym zamówieniem.

Raz miałam nieprzyjemną sytuację z kurierem i bez problemu wysłali ponownie zamówienie czym u mnie ogromnie zaplusowali :) Każda książka i jej wygląd/stan są bardzo ładnie opisane - gdy są jakieś uchybienia, takową informację dostaniemy w opisie. Gorąco polecam!




3. ANTYKWARIAT CONROY
Trzecim miejscem, które postanowiłam polecić, jest kolejny internetowy antykwariat Antykwariat Conroy.

Ten antykwariat jest moim niedawnym odkryciem - ponieważ szukałam określonej pozycji, którą tylko tutaj znalazłam i przy okazji zakupiłam 2 dodatkowe książki.
Na pewno minusem jest procedura, która dość długo się wlecze - po zarejestrowaniu i zalogowaniu, wybieramy książki i musimy czekać do 2 dni aż zostaną one odłożone. Oczywiście, taka forma ma swoje plusy, bo domyślam się, że mają klientów również na allegro oraz w sklepie stacjonarnym i dzięki temu nie dochodzi do pomyłek czy jakichś niedomówień. Po odłożeniu książek, dopiero wtedy możemy za nie zapłacić i wysyłka następuje po zaksięgowaniu na koncie, co jest oczywistością. Do mnie o dziwo szły bardzo szybko. Wysłane w piątek, a w poniedziałek już je miałam w domu. Fajne jest to, że przesyłka jest stosunkowo tania, bo 8,50zł bez względu na wagę i ilość książeczek - niewątpliwie na plus! Minusem na pewno jest strona internetowa, gdzie nie można szukać po cenie czy dacie dodania(w sensie nie ma sortowania), a wyłącznie po gatunku - niepotrzebnie traci się czas.




4. SKŁADNICA KSIĘGARSKA
Kolejnym moim ulubionym miejscem na poszerzenie księgozbioru jest skladnicaksiegarska.pl., której nazwę ciągle przekręcam :)

Praktycznie co środę są wrzucane nowe książki z tzw. drobnymi uchybieniami, mogą to być jakieś otarcia, zadrapania. Jeśli nam takie drobnostki nie przeszkadzają, to szczerze Wam polecam ten sklep. Procedura jest banalnie prosta - po wrzuceniu do koszyka, wybieramy sposób dostawy i opłacamy. Co ważne, jest możliwość domówienia książek do jeszcze  nie wysłanego zamówienia, co jest rzadkim udogodnieniem dla klientów. Nigdy się nie zawiodłam na tym sklepie i szczerze Wam polecam zaglądanie od czasu do czasu.




5. EMULUS.PL
Jest też emulus.pl Pochodna składnicy księgarskiej. Działa na tej samej zasadzie, szata graficzna jest bardzo podobna, a książki na stronę wchodzą co... każdy wtorek. Również serdecznie polecam, jeśli nie mamy za dużo gotówki i nie przeszkadzają nam naprawdę drobne otarcia czy zagięcia.



6. TANIAKSIAZKA.PL

Chyba większość zna stronę taniaksiazka.pl Jest to portal, który kusi bardzo często świetnymi promocjami i wszelkiego rodzaju procedury związane z wysyłką nie trwają w nieskończoność. Jeszcze ani razu mnie nie zawiedli. Dodatkowa zaleta jaką zauważyłam to data przewidywanej wysyłki. Miły aspekt, z którym rzadko się człowiek spotyka. I tu należy dodać, że zwykle paczki są wysyłane przed tą datą.

7. DYSKONTY KSIĄŻKOWE
Wszelkiego rodzaju arosy, bonito, nieprzeczytani czy inne tego typu portale. Zawsze coś tańszego można wynaleźć, choć ja rzadko z tych dyskontów korzystam, ale znam osoby, które robią w nich duuże zakupy :)

I czas na bonusy.

* NADMORSKIE TARGOWISKA
Latem pojawiają się jak grzyby po deszczu. Jest ich dosłownie pełno i kuszą tańszą ceną. Jednak moim zdaniem warto się zabezpieczyć w internet w telefonie, żebyśmy się nie "przejechali" przede wszystkim na cenie. Nie zawsze tania książka, jest rzeczywiście tania. Uważajcie.

** WYMIANY
Warto nad tym punktem się zastanowić. Przyznaję się, że nie korzystałam dotychczas z wymiany. Wolę sprzedać książkę albo odkupić, niż się wymienić z racji tego, że wartość dwóch różnych książek może być nieproporcjonalna - nie tylko finansowo, ale też merytorycznie.

***WYDAWNICTWA
Współpraca z wydawnictwami ma to do siebie, że można być na bieżąco z książkami wydawanymi, ale trzeba się liczyć z narzuconym sobie rygorem. Odkąd rozpoczęłam współprace, nie wyobrażam sobie, abym dnia nie spędziła na czytaniu, ale o tym napiszę osobny post :)


Powyższa treść została napisana przez własne odczucia i doświadczenia. W żaden sposób nie jest sponsorowana :)


Biblioteki nie ujęłam w tym poście, ponieważ sama z niej nie korzystam i nie zamierzam korzystać. Wolę kupić książkę w antykwariacie niż pójść wypożyczyć.

Zdarzało się Wam kupować książki na tych portalach? Dajcie znać jakie są Wasze odczucia i może znacie jakieś miejsce, o którym zapomniałam :)

Pozdrawiam serdecznie :) 

You May Also Like

0 komentarze