Zapowiedzi książkowe - czerwiec 2018

by - maja 30, 2018


Cześć kochani,
maj minął w iście szalonym tempie. Przyznajcie się, ile książek macie przeczytanych?
W zawiązku z tym, że zaczyna się za chwilkę czerwiec, mam kilka ciekawych propozycji, na które warto zwrócić uwagę - książki idealnie nie tylko na lato. To zaczynamy :)



Poza rytmem | Brittainy C. Cherry
Wydawnictwo: Filia
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Jasmine Greene poznałem w kroplach deszczu. Była licealną pięknością, podczas gdy ja grałem niezdarnie na ulicy. Łączyły nas jedynie muzyka i samotność. W jej oczach dostrzegałem, że nie zawsze uśmiechała się szczerze, choć jej głos dawał mi nadzieję, której poszukiwałem od tak dawna. Pewnego dnia jednak, dziewczyna zniknęła mi w okamgnieniu.
Kilka lat później stanęła przede mną na nowoorleańskiej ulicy. Zmieniła się, ale ja również byłem już inny. Życie sprawiło, że staliśmy się wycofani, zamknięci, oschli. Czas odebrał nam lekkość.
Nawet jeśli nie byliśmy już tacy, jak kiedyś, moje złamane serce rozpoznało jej smutek. Wróciła, więc nie mogłem pozwolić, by ponownie mi się wymknęła.
Jasmine Greene poznałem w kroplach deszczu, ale gdy spotkaliśmy się po latach, stałem się dla niej huraganem.

Ja nie należę do fanek tej autorki, ale z pewnością jest wiele osób, które bardzo oczekują tej pozycji dlatego ta książka trafiła do zestawienia. Przeczytacie?



Przeklęci święci | M. Stiefvater
Wydawnictwo: Uroboros
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Pełna tajemnic książka o tym, czy warto wierzyć w cuda i czym dla każdego jest cud. W zagadkowym miasteczku Bicho Raro w stanie Kolorado mieszka trójka kuzynów. Ich życie płynie w sennym rytmie, choć robią wszystko, żeby w ich okolicy stało się coś ciekawego. Jeden z kuzynów Joaquin prowadzi nawet piracką stację radiową. Cała trójka – Beatriz, Daniel i Joaquin – czeka, aż wreszcie stanie się cud. Ale cuda w Bicho Raro są inne od spodziewanych...

Tupię już nóżkami na samą myśl, że niedługo ta pozycja trafi do moich rączek. Jak tylko ją zauważyłam w zapowiedziach wydawniczych, to bardzo chciałam przeczytać i zrecenzować. Lubicie M. Stiefvater?


Bez lęku | M. Sheridan
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Miłość odnajdzie cię nawet w najgłębszym mroku.
Sport był dla Holdena Scotta całym światem. Odnosił wielkie sukcesy, kibice go podziwiali i nie było kobiety, która by mu się oparła. Stracił wszystko, gdy poddał się destrukcyjnej sile sławy i wpadł w ramiona uzależnienia.
W willi położonej w głębi lasu, do której przywiózł go przyjaciel, z dala od wszystkich próbuje dojść do siebie i przewartościować swoje życie. Okazuje się jednak, że nie jest tam sam. W pobliżu posiadłości dostrzega dziewczynę w białej sukience. Niczym nocna lilia nieznajoma ukazuje się w blasku księżyca i znika. By zbliżyć się do niej, Holden musi najpierw zagłębić się w swoją przeszłość, od której chce uciec, i znaleźć odpowiedź na pytanie, kim naprawdę jest.
Zagubiona dusza. Anioł stróż. Marzenie. Światło w ciemności.
Kim jest Nocna Lilia?

Moja ukochana Mia też ma swoją premierę! Książkę z pewnością kiedyś sobie sprawię i nadrobię zaległości w jej starszych pozycjach. Mię mogę czytać dosłownie w ciemno! :)



Muszę to wiedzieć | K. Cleveland
Wydawnictwo: W.A.B.
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Hit z USA, top 10 bestsellerów New York Timesa. 
Vivian Moore to matka czwórki dzieci, szczęśliwa żona idealnego ojca i męża Matta i analityczka CIA w pionie zajmującym się kontrwywiadem, a konkretnie działalnością rosyjskich szpiegów na terenie USA. Vivian rozpracowuje temat uśpionych agentów Rosji, udaje jej się dotrzeć do zawartości komputera Yuriya Yakowa, podejrzanego o bycie centrum komórki. Historia nabiera rozpędu, kiedy ku własnemu przerażeniu Vivian w folderze ze zdjęciami pięciu "uśpionych"znajduje się portret swojego męża Matta...

Nie mogło w zestawieniu czerwcowym zabraknąć tego tytułu. Od początku bardzo zainteresował mnie opis, który na granicy thrillera politycznego może być ciekawą opcją na zbliżające się lato! Ja ją z pewnością przeczytam :)


Morderstwo przy Rue Dumas | M. L. Longworth
Wydawnictwo: Smak Słowa
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Druga książka z porywającej serii "Verlaque i Bonnet na tropie"przedstawia kolejną intrygującą zagadkę kryminalną. Tym razem akcja rozgrywa się w małej społeczności studentów i wykładowców teologii na uniwersytecie w Aix-en-Provence. 
Kiedy dziekan Wydziału Teologii na Uniwersytecie w Aix zostaje znaleziony martwy, sędzia Verlaque nie może wyjść ze zdumienia. Profesor Moutte miał właśnie ogłosić nazwisko zdobywcy prestiżowego stypendium, a także mianować swojego następcę, który zamieszka w budzącym powszechne pożądanie apartamencie w siedemnastowiecznej rezydencji. Na długiej liście podejrzanych znaleźli się potencjalni beneficjenci stypendium i inne osoby bliskie profesorowi, jednak Verlaque wątpi, że ktokolwiek spośród gorliwych studentów lub ich zdesperowanych nauczycieli jest zdolny do morderstwa. Musi więc kopać głębiej. Z pomocą Marine oraz jej dzielnej matki Verlaque odkrywa świat, który jest bardziej skomplikowany niż polityka uniwersytetu.

W czerwcu również wychodzi... Kontynuacja najlepszego kryminału jaki dotychczas czytałam! "Śmierć w Chateu Bremont"(klikając w link przejdziecie do jej recenzji) do tego stopnia przypadła mi do gustu, że na 100% sięgnę po dalsze losy duetu Verlaque i Bonnet :)


Jak nie zabić swoich roślin | N. Southern
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Jesteś seryjnym zabójcą roślin? Ile kwiatów masz na sumieniu? Ile doniczek wyniosłaś na śmietnik? Przyparta do muru wstydliwie wyznajesz, że potrafisz ususzyć nawet kaktusa? Czas z tym skończyć! Podaruj swoim kwiatom lepsze życie!
Zacznij rozumieć ich potrzeby. Naucz się odpowiedniej pielęgnacji każdego gatunku. Dowiedz się, co o kondycji rośliny mówią jej korzenie i liście. Naucz się, jak i kiedy swoje kwiaty podlewać, przestawiać, przesadzać... I zostań domowym botanikiem!
Wyhoduj wokół siebie prywatną zieloną przestrzeń. Zmień swoje mieszkanie w tajemniczy ogród. Niech zielona moc będzie z tobą!

O tak! Poradnik również się trafił w zestawieniu. I to nie byle jaki! Czy jest tu ktoś, kto tak jak ja zabija roślinki? Ja z pewnością zaopatrzę się w tę pozycję, bo wydaje się być dla mnie idealna :)



Będzie bolało | A. Kay
Wydawnictwo: Insignis
Data premiery: 6 czerwca

Opis:
Witaj w świecie 97-godzinnych tygodni pracy. W świecie decyzji o życiu i śmierci. W świecie nieustannego tsunami płynów ustrojowych. W świecie, w którym zarabiasz dziennie mniej niż szpitalny parkometr. Pożegnaj się z przyjaciółmi i bliskimi związkami... 
Witaj w świecie lekarza stażysty. 
Spisana potajemnie po niekończących się dyżurach, bezsennych nocach i pracujących weekendach książka komika i byłego stażysty Adama Kaya to dotkliwie szczery opis czasu, który spędził na linii frontu brytyjskiej służby zdrowia. Na zmianę zabawne, przerażające i wzruszające zapiski omawiają wszystko, co chcieliście wiedzieć – i sporo rzeczy, o których wolelibyście nie wiedzieć – o życiu lekarzy na oddziale i poza nim. Uwaga, lektura może pozostawić blizny.

Wszystko co się tyczy medycyny bardzo mnie ciekawi, bo kiedyś sama chciałam zostać lekarzem. Plany się zmieniły, ale fascynacja tym zawodem i tą dziedziną pozostała, a ta pozycja bardzo przypomina mi "Greys anatomy"(serial, nie książkę ^^), także mam ogromną nadzieję, że wkrótce i ona trafi w moje rączki.


Kirke | M. Miller
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery: 13 czerwca

Opis:
W domu Heliosa, boga słońca i najpotężniejszego z tytanów, rodzi się córka. Kirke jest dziwnym dzieckiem – nie tak potężnym jak ojciec ani tak bezwzględnym jak matka... Dziewczyna próbuje odnaleźć się w świecie śmiertelników, lecz odkrywa w sobie czarnoksięską moc, dzięki której może zagrozić samym bogom... Z tego powodu zostaje wygnana. Nie zamierza jednak przestać kształcić się w czarach. Jej ścieżki skrzyżują się z Minotaurem, Dedalem, jego synem Ikarem, morderczą Medeą i, oczywiście, z przebiegłym Odyseuszem.

Przyznać się. Kto nie lubi fantastyki? Jeśli tak jest rzeczywiście, to przejdźcie dalej. Ja uwielbiam czytać fantastykę szeroko pojętą a ta książka trafia do mnie na 100% i będę musiała kiedyś przeczytać!


Without Merit | C. Hoover
Wydawnictwo: Moondrive
Data premiery: 20 czerwca

Opis:
Siedemnastoletnia Merit na pewno nie ma normalnego życia. Jej schorowana matka mieszka w piwnicy, a ojciec na górze – z nową żoną i dziećmi z obu małżeństw. Jej siostra bliźniaczka, śliczna Honor, to chodzący ideał, a brat Utah – nieznośny perfekcjonista. Merit czuje, że jest ich zupełnym przeciwieństwem, że wciąż robi coś nie tak, jak powinna, a na dodatek stale przydarza jej się coś złego.
Najbardziej bolesne są dla niej jednak kolejne tajemnice, które coraz bardziej oddalają od siebie członków rodziny. W tym sekret samej Merit: dziewczyna zakochuje się w chłopaku swojej siostry. Sytuacja zaczyna ją przerastać. Rezygnuje ze szkoły, zaszywa się w domu i po cichu "znika z własnego życia", a w końcu postanawia opuścić dom na zawsze. Jednak jej plan nie wypala i musi zdecydować... czy może dać drugą szansę nie tylko swojej rodzinie, ale również sobie.

Och, Colleen. Przez jednych znienawidzona, przez innych ubóstwiana. Ja znajduję się w drugiej grupie. Mogę książki tej autorki czytać w ciemno i odnoszę wrażenie, że autorka przy ostatnio wydawanych pozycjach nie chce pisać książek dla samej historii, ale stara się naznaczyć w nich jakiś problem społeczny. Za to ją właśnie cenię :) Recenzję "Without Merit" również możecie znaleźć już na blogu pod tym linkiem.


Odrobina brokatu | S. L. Tapscott
Wydawnictwo: Young
Data premiery: 20 czerwca

Opis:
Pełna blasku historia o pierwszej młodzieńczej miłości!
Lauren ma prosty plan na życie: skończyć szkołę, dalej rozwijać swojego bloga DIY i poślubić kogoś sławnego. W swojej przyszłości widzi jeszcze dwa słodkie pieski i bardzo dużo brokatu. Klasyczne "i żyli długo i szczęśliwie". Plany krzyżuje Harrison, szkolny przyjaciel jej brata, który nagle postanawia zamieszkać w ich domku gościnnym. Przecież to studio nagraniowe Lauren! Gdzie ma teraz kręcić nowe filmy dla swoich fanów? Dziewczyna decyduje się na ignorowanie intruza. Jakoś przeczeka jego niechcianą obecność i wróci do swojej kreatywnej codzienności. Gdyby tylko Harrison nie był taki przystojny... i zabawny... i zdolny... i wkurzający!
Czy kiedy przyjdzie pora przeprowadzki, Lauren będzie w stanie rozstać się z Harrisonem? W sumie każda chwila z nim spędzona ma w sobie jakiś tajemniczy blask.

I to już ostatnia książka, na jaką się zdecydowałam w tym zestawieniu. Coś lekkiego, z przymrużeniem oka, dla młodzieży. Do tego cudownie słodka okładka. Może będzie ciekawie? 



I zwyczajowo, dajcie znać w komentarzach czy coś macie zamiar przeczytać z powyższego zestawienia :)
Miłego dnia,
Katka, czytamiogladam.pl

You May Also Like

0 komentarze