#130 Projekt rośliny | W. Muszkieta, O. Sieńko

by - maja 16, 2018


Autor: W. Muszkieta, O. Sieńko
Tytuł: "Projekt rośliny" 
Gatunek: poradnik
Rok wydania: 2018
Wydawnictwo: Buchmann
Ilość stron: 176

Cześć kochani,
zgodnie z obietnicą, jaką Wam złożyłam na Instagramie, postanowiłam dziś się z podzielić moją opinią na temat książki "Projekt rośliny" autorstwa W. Muszkiety oraz O. Sieńko. Czy była to ciekawa i inspirująca lektura? Za chwilkę się dowiecie :)


Krótko o treści...
Roślina doniczkowa jeszcze do niedawna kojarzyła się z obsychającą i smutną paprotką na parapecie klatki schodowej. Dziś rośliny dumnie puszą się w modnych lokalach, designerskich wnętrzach i coraz częściej w prywatnych mieszkaniach. Uprawianie domowej dżungli to świetny pomysł na walkę ze stresem oraz test na odpowiedzialność za… żywą istotę.



Moja opinia...
Jak wiecie dość sceptycznie podchodzę do wszelkiego rodzaju poradników - szczególnie nie darzę wielką sympatią tych, które próbują w jakiś sposób zmotywować i zmienić moje zachowania. Jednak, kiedy mam możliwość otrzymania wiedzy na konkretny temat jak na przykład rośliny, gotowanie czy choćby porady odnośnie fotografii, wówczas bardzo chętnie sięgam po daną pozycję.

Czułam podświadomie, że sięgając po pozycję "Projekt rośliny" autorstwa W. Muszkieta, O. Sieńko, mogę się spodziewać bardzo dobrze napisanej książki. Już sama okładka zachęca do jej przeczytania. Utrzymana w szarościach, w minimalistycznym stylu, lekko nawiązującym do skandynawskiego designu - cudowna, ze smakiem, nie przesadzona. Uwielbiam takie okładki, które są idealnym wstępem do zawartej w środku treści.

A w środku autorki zdradzają nam wiele aspektów i starają się przekazać wiedzę dotyczącą roślin - jak się troszczyć o rośliny zdobiące nasze domowe wnętrza. Biorą pod uwagę takie aspekty jak stanowisko, podlewanie, nawożenie czy nawet nakierowują nas jakie rośliny nadają się do danego pomieszczenia - o czym wcześniej nie byłam świadoma! 

Uważam, że jest to książka, z którą każda osoba posiadająca kwiaty doniczkowe w domu powinna się zapoznać. Sama pochłonęłam ją w jeden wieczór i z pewnością będę do niej wracać, ponieważ wydaje mi się, że jeszcze nie raz pojawią się w mojej uprawie domowej wątpliwości i pytania.


"Projekt rośliny" to nie tylko czysta wiedza, to również cudowne zdjęcia oraz wywiady z osobami, które również są zakochane w roślinnych wnętrzach. Jest to bardzo inspirująca pozycja, która sprawia, że zaraz po jej zakończeniu zapragniemy pójść do sklepu i sprawić wnętrzom nowych przyjaciół - zdradzę Wam, że sama na drugi dzień poleciałam i zakupiłam do kuchni kilka ziółek a do sypialni nowego mieszkańca :)

Moja ocena...

Gratuluję autorkom podjęcia się napisania książki o roślinach domowych, tym bardziej że nasi zieloni przyjaciele z roku na rok zyskują przychylność co raz większej rzeszy czytelników. Ludzie co raz częściej zwracają uwagę na otoczenie i dobrze jest poznać przynajmniej podstawową wiedzę na ich temat. A gdy książka o nich jest dodatkowo pięknie wydana, to jest jeszcze większa radość w czytaniu. Szczerze Wam polecam "Projekt rośliny". Zainspirujcie się i wprowadźcie do swoich czterech ścian przynajmniej jedną roślinkę :)

A za możliwość przeczytania i zrecenzowania, chciałabym podziękować Wydawnictwu Buchmann.


You May Also Like

0 komentarze