Zapowiedzi książkowe - lipiec 2018

by - lipca 01, 2018


Cześć kochani,
czerwiec już za nami. Dla mnie szczególnie jego końcówka była dość szalona przez co zapomniałam o Bożym świecie, ale już wracam do żywych i co ważniejsze, do premier książkowych na lipiec. Trzymajcie się krzeseł, bo ten miesiąc będzie świetny. Dajcie znać w komentarzu, czy coś z tego, co znalazłam, Was również zainteresowało :)


Rywalka | Sadie Jones
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 4 lipca

Opis:
Ona, on i... jego matka
Pammie zachowuje się jak typowa zaborcza matka. Niechęć, jaką żywi do Emily, ukochanej Adama, z każdym dniem rośnie. Pammie wtrąca się w ich życie, psuje romantyczne chwile, a wreszcie – pod pretekstem choroby – wprowadza się do nich. 
Stopniowo życie Emily zmienia się w koszmar. Adam zawsze staje po stronie matki, a im bliżej ślubu, tym bardziej oddala się od przyszłej żony. Kiedy Emily odkrywa, że to Pammie znalazła ciało poprzedniej narzeczonej syna, która zmarła w tajemniczych okolicznościach, uświadamia sobie, w jakim niebezpieczeństwie się znalazła...

To może być naprawdę ciekawa powieść. Mam na nią ogromną ochotę i zapiszę ją sobie na liście "must read", bo opis ogromnie mnie zachęca do przeczytania. Czuję, że to może być coś na granicy kryminału i thrillera psychologicznego.


Oblubienica morza | M. Cohen Corasanti, J.Kanj
Wydawnictwo: SQN
Data premiery: 4 lipca

Opis:
Cztery różne osoby. Jedna historia o ojczyźnie i miłości ponad podziałami. 
Sara zostaje wypędzona z Rosji z powodu żydowskiego pochodzenia. Próbuje ułożyć sobie nowe życie w Palestynie. Pracując jako pielęgniarka, poznaje lekarza, Yousefa. Na drodze ich miłości stają różnice w pochodzeniu i narastający konflikt palestyńsko-izraelski. Ameer mieszka w obozie dla uchodźców w Libanie. Udaje mu się wyjechać do USA, gdzie rozpoczyna nowe życie jako naukowiec. Wciąż jednak ścigają go echa przeszłości. Rebeka, osiemnastoletnia Żydówka, sprzeciwia się złemu traktowaniu arabskich społeczności przez jej rodaków. Zrywa ze swoim despotycznym narzeczonym. Nie spodziewa się jednak, jak straszne mogą być tego konsekwencje. Ich losy łączą się, tworząc przejmującą opowieść – podróż przez pokolenia i kontynenty, historię o tej samej ziemi po obu stronach konfliktu. 

Tę książkę mam już u siebie i choć nie miałam jeszcze okazji rozpocząć(co dziś powoli uczynię), to opis totalnie mnie uwiódł. Postaram się jak najszybciej nadrobić braki w tej kwestii, bo powieść może być naprawdę strzałem w dziesiątkę, tym bardziej że lubię takie pozycje, gdzie poznajemy kilka historii w jednej książce.


Pokój służącej | F. Mitchell
Wydawnictwo: Literackie
Data premiery: 4 lipca

Opis:
Dolly i Tala – dwie siostry pochodzące z Filipin pracują w Singapurze jako pomoc w domach brytyjskich imigrantów. Mieszkają w pokoikach bez okien, usługują, sprzątają i wychowują dzieci swoich pracodawców. Są na każde zawołanie. Dolly zostawiła na Filipinach malutką córkę i żyje nadzieją, że kiedyś ją zobaczy. Tala jest niespokojnym duchem – pewnego dnia odkrywa popularnego wśród zamożnych mieszkańców metropolii bloga z poradami, jak traktować służące i jak wymusić na nich posłuszeństwo. Dziewczyna postanawia walczyć o prawa swoje i innych kobiet. Zakłada konkurencyjnego bloga z detalami opisującego okrutne traktowanie pomocy domowej. 
Jak potoczą się losy dwóch sióstr? Czy zbuntowane służące odkryją, kto w internecie je szkaluje?

Och, to jest mój kolejny "must read" w tym miesiącu. Uwielbiam książki, których akcja dzieje się w Azji - szczególnie tej dalekiej, w pobliżu trójkąta: Chiny, Japonia, Korea, ale również nie pogardzę krajami leżącymi w zatoce tajlandzkiej. Czuję, że ta powieść mi się spodoba :)



Poświęcenie | A. Locke
Wydawnictwo: Szósty zmysł
Data premiery: 11 lipca

Opis:
Najlepsze rzeczy w życiu nie przychodzą łatwo, ale są te warte poświęcenia. 
Historia, która połamie twoje serce na milion kawałków!
Moje życie zmieniło się na zawsze, kiedy zmarł mój mąż. Zostało mi tylko zmiażdżone serce, sterta rachunków i nasza córka, Everleigh. Nie chcę polegać na nikim, a już zwłaszcza nie na Crew Gentrym. Był moją pierwszą miłością i facetem, który prawie mnie zniszczył. Człowiekiem, który zawodził zawsze, gdy go potrzebowałam. Ale kiedy tragedia uderza po raz drugi, Crew może okazać się moją jedyną nadzieją. 
Moje życie zmieniło się na zawsze, kiedy zmarł mój brat. Zostało mi tylko poczucie winy, sterta błędów i niewiele więcej. Opiekuję się Julią Gentry, wdową po moim bracie oraz ich córką. Wiem, że nie chce mojej pomocy, ale i tak ją dostaje. Jestem jej to winien. Kiedy nadchodzi kolejna katastrofa, staję przed szansą, by wszystko naprawić. Muszę to zrobić! I dla tej sprawy jestem gotowy poświęcić wszystko. 

Wydaje mi się, że książka ta może być warta "poświęcenia", aby ją przeczytać. Opis bardzo do mnie przemówił i z pewnością kiedyś ją przeczytam. Podejrzewam, że może to być książka w stylu "Ogrodu małych kroków".


Niebo na własność | L. Allnutt
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 18 lipca

Opis:
Jack jest oczkiem w głowie rodziców, źródłem ich szczęścia i rodzinnej harmonii. Gdy ma trzy lata, zaczyna zachowywać się niepokojąco. Pojawiają się problemy z utrzymaniem równowagi i mówieniem. Nieśmiałe podejrzenia zmieniają się wkrótce w diagnozę – Jack ma złośliwy nowotwór mózgu. Rozpoczyna się dramatyczna walka o życie dziecka. Zdesperowani i wyczerpani rodzice powoli oddalają się od siebie i kłócą, zamiast wspierać. 
Wyjątkowa powieść o uczuciach wystawionych na próbę. Poruszający obraz tego, jak bolesne doświadczenia najpierw doprowadzają do rozpaczy, a potem dają nadzieję, by ponownie zrzucić w otchłań cierpienia. Jednak nawet w najbardziej zdruzgotanym sercu może odrodzić się nadzieja.

Jeśli lubicie czytać książki, gdzie "bohaterem" powieści jest choroba, to ta książka spełni Wasze najśmielsze oczekiwania. Jestem po lekturze tej nowości od Wydawnictwa Otwartego i jutro postaram się wrzucić pełną opinię na jej temat, ale ta książka poruszy najtwardsze serca.



Siła ziół | P. Machałek
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 18 lipca

Opis:
Lawendowy olejek do masażu relaksacyjnego, syrop z tymianku na suchy kaszel, kojący napar z dziurawca i mięty – dbanie o zdrowie jest prostsze, niż myślisz!
Ta książka podpowie ci, jak na własnym parapecie lub w skrzynce na balkonie wyhodować rośliny, które poprawią jakość twojego życia. 
Nauczy, jak przygotować skuteczne napary, maści i ziołowe preparaty na najczęstsze dolegliwości. 
Pokaże, jak dzięki prostym rozwiązaniom wyeliminować parabeny, konserwanty, produkty ropopochodne, SLS, PEG, barwniki i inne szkodliwe substancje. 
Czujesz, że Twojemu zdrowiu i urodzie nie służą suplementy diety, drogie leki i nafaszerowane chemią kosmetyki? Chcesz zwolnić i znaleźć się bliżej natury? Nie godzisz się na kompromisy, jednak nie wiesz, od czego zacząć?
Odkryj siłę ziół!

Z tych tzw. "dziwnych" pozycji ta jest moim "must have". Uwielbiam zioła i modzić z nich różne herbatki, nalewki, czy wręcz wdrażać hodowlę balkonowo - parapetową. Książka zdecydowanie dla mnie :)


Jak upolować pisarza? | S. Franson
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 18 lipca

Opis:
Jest bezwzględna. Jest bezczelna. Nie polubisz jej od razu. 
Casey Pedergast jest dyrektorką kreatywną agencji reklamowej. W świecie brandów i marek czuje się jak ryba w wodzie i bezwzględnie pnie się po szczeblach kariery. W wolnych chwilach czyta. Głównie Instagrama. 
Kiedy jej szefowa wpada na genialny pomysł zatrudnienia pisarzy do kampanii reklamowych, Casey ma pozyskać najbardziej gorące nazwiska świata literatury. Ale gdy pierwszą ofiarą ma być przystojny pisarz Ben, sprawy mogą się łatwo wymknąć spod kontroli. 
Co wyniknie z polowania Panny Ambitnej na Przystojnego Pisarza? Kto zyska, a kto straci na zderzeniu wielkiego świata literatury i reklamy? I czy jest tam miejsce na miłość?
Przezabawna i momentami gorzka opowieść zdradzająca kulisy świata, do którego każdy z nas chciałby zajrzeć. Ale czy chcielibyśmy w nim zostać na dłużej?

Czekam na tę powieść, ponieważ jest to jedna z nielicznych książek, z której opisem mam dobre skojarzenia. Mam wrażenie, że jeśli ktoś będzie szukał czegoś lekkiego i zabawnego, to właśnie w tej pozycji to odnajdzie :)


Adam | A. Czykierda - Grabowska
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 18 lipca

Opis:
W miłości, jak w bajkach, wszystko jest możliwe. 
Adam nie zaznał w życiu szczęścia. Po trudnym dzieciństwie i tragicznej śmierci matki trafił do domu tymczasowego, żeby doczekać osiemnastych urodzin. Później miał być zdany sam na siebie, sam stawiać czoła swoim lękom, koszmarom i niebezpieczeństwu, od którego nikt nie mógł go uchronić. Nie spodziewał się, że los postawi na jego drodze dziewczynę o zielonych oczach i wielkim sercu, które czuje zbyt mocno. Nie wiedział, że ona także skrywa bolesną tajemnicę, której dotychczas nikomu nie wyjawiła. Nie mógł przewidzieć, że zrodzi się między nimi miłość – czysta i młodzieńcza, ale też namiętna i obezwładniająca. Miłość, która uratuje ich na tysiąc różnych sposobów.

Może nie jestem jakąś wielką fanką tej autorki, ale każda pozycja jaką do tej pory czytałam, mnie nie zawiodła. Każda jej powieść wywołuje "jakieś" emocje i podejrzewam, że również w tej coś ciekawego będziemy w stanie odnaleźć. Z chęcią przeczytam :)

Historia pewnej dziewczyny | S. Zarr
Wydawnictwo: Ya!
Data premiery: 18 lipca

Opis:
Przeszłość może okazać się Twoim największym wrogiem 
Pacifica w stanie Kalifornia. Na restauracyjnym parkingu ojciec nakrywa swoją trzynastoletnią córkę i jej starszego chłopaka w jednoznacznej sytuacji. Nie potrzeba wiele czasu, by o tym wydarzeniu dowiedziała się cała okolica. Dziewczynie szybko przypięto łatkę, której nie może się pozbyć mimo upływu kolejnych lat, a od nieprzychylnych spojrzeń nie jest wolna nawet we własnym domu. Czeka ją trudna walka o zmianę osądu na jej temat i szansę na wyrwanie się z upokarzającej roli miejscowej puszczalskiej. 

Wczoraj skończyłam ją czytać i jeśli ktoś Wam powie, że jest to łatwa i przyjemna lektura, to znaczy, że nie czytał jej ze zrozumieniem. Autorka wiele rzeczy wrzuca pomiędzy wiersze i trzeba chwili wytchnienia, aby zrozumieć jej sens. Napiszę więcej w opinii, która pojawi się na blogu, ale książka chwyta za serce - szczególnie kiedy postawimy się po stronie głównej bohaterki.



I to na dzień dzisiejszy tyle, jeśli coś się jeszcze w trakcie pojawi, to z pewnością pojawi się kolejny wpis z tej serii. Skusicie się na jakieś konkretne tytuły?

Pozdrawiam,
Katka :)

You May Also Like

0 komentarze