#155 Kacper dorasta | M. Peitx

by - września 19, 2018


Autor: M. Peitx
Tytuł: "Kacper dorasta" 
Gatunek: literatura dziecięca
Rok wydania: 2018
Wydawnictwo: Debit
Ilość stron: 56
Tłumaczenie: Agata Picheta

Cześć kochani,
dziś mam kolejną propozycję z literatury dziecięcej. Tym razem skierowana jest ona do chłopców w wieku 9-12 lat, a także do rodziców tychże pociech, bądź rodzeństwa, które nie do końca wie, co kupić bratu na urodziny. Jesteście ciekawi? Serdecznie zapraszam!


Krótko o treści...

Kacper ma dziewięć lat i właśnie rozpoczyna się bardzo niezwykły okres w jego życiu – dojrzewanie. Wraz z bohaterem i jego kumplami dowiemy się, jakie zmiany zachodzą w ciele chłopca podczas tego procesu i z jakimi nowymi wyzwaniami się wiążą.
(tekst pochodzi ze strony Wydawnictwa Debit)

Moja opinia...

Zanim przeczytałam książkę "Kacper dorasta" zainteresowałam się tematem i dowiedziałam się, że jest to druga pozycja tej autorki na polskim rynku. Pierwsza "Maja dorasta" jest już na runku od 14 marca 2018 i jest analogiczna - mówiąca o dorastaniu dziewczynek.


Czytając tę pozycję, byłam lekko zaskoczona po pierwsze małą objętością, ale co ważniejsze wręcz zdziwiona niebyt dużą ilością tekstu na poszczególnych stronach. Po chwili jednak naszła mnie refleksja, że przecież jest to książka kierowana do dzieci - przede wszystkim do chłopców, którzy, nie ukrywajmy, dość często uciekają od tekstu pisanego. Mimo tych na pierwszy rzut oka minusów, autorce - Monice Peitx - należy oddać jedno. Tak, tekstu jest jak na lekarstwo, ale jest to konkret. Konkret wiedzy, ważnych informacji, a przede wszystkim wartościowe źródło wskazówek i odpowiedzi na pytania, które dzieciaki czasem wstydzą się zapytać rodziców. 

Napiszę więcej, o niektórych rzeczach, nie miałam pojęcia i przede wszystkim styczności, stąd też z ciekawością dowiadywałam się nowych informacji z kolejnych stron. Dla mnie to było o tyle zaskakujące, że mogłam się dowiedzieć tego z... niepozornych rozmiarów, książeczki dla dzieci, ale traktuję też to jako lekcję. Zastrzyk wiedzy oraz sposób w jaki została ona przekazana jest jednym z ogromnych zalet tej pozycji :)

Książka "Kacper dorasta" jest, oprócz rzetelnych informacji, źródłem przepięknych ilustracji Cristiny Losantos. Już dawno nie widziałam tego typu kreski, która na myśl mi przywołuje bajki typu "Madeleine". Uwielbiam tę prostą linię, lekko pastelową kolorystykę oraz minimalizm w przekazie, które tu niewątpliwie występują.
Co ważne i zasługujące na zaznaczenie, "Kacper dorasta" został wydany w twardej oprawie, dzięki czemu mamy gwarancję, że nie jest to książka na raz, a z pewnością przejdzie przez kilka par rąk i nie dozna większego uszczerbku.


Książkę polecam nie tylko chłopcom w przedziale wiekowym 9-12 lat, ale również rodzicom pociech. "Kacper dorasta" pozwala zrozumieć fundamentalne kwestie odnośnie dorastania, ale również daje pole do dyskusji po jej lekturze.

Moja ocena...

Ze względu na sposób jaki została ona wydana, moja ocena nie będzie niższa niż 9/10! Oprócz rzetelnej wiedzy, znajdziemy tu cudowne ilustracje. Polecam! Jest świetna :)

A za możliwość przeczytania oraz zrecenzowania chciałabym podziękować Wydawnictwu Debit :)


You May Also Like

0 komentarze