6 filmów z baletem w tle, które zdecydowanie warto obejrzeć.

by - lipca 23, 2019



Cześć kochani,
dziś będzie dość nietypowy wpis, bowiem dawno nie robiłam listy filmów, które warto zobaczyć z określonym tematem w tle. Padło na balet. Dlaczego? Od małego dzieciaka fascynowała mnie ta technika tańca, a zaczęło się tak naprawdę od pewnego filmu, po którym wręcz zapragnęłam wirować w tańcu jak tancerze. Cóż, na marzeniach się skończyło, ale balet w filmach nadal lubię oglądać.
Poniżej znajduje się subiektywne zestawienie sześciu filmów, które według mnie warto obejrzeć.
Serdecznie zapraszam!

1. "Center stage: Turn it up" (2000r.)



Jest to zdecydowanie mój faworyt. Uwielbiam przedstawioną w tym filmie historię i to jak balet został połączony z tańcem nowoczesnym. Jeśli jeszcze go nie widzieliście, koniecznie nadróbcie zaległości!

2. "Czarny łabędź" (2010r.)



Jeden z piękniejszych filmów o balecie, który chwyta za serce i ukazuje ciemną stronę tego tańca. Cudowna rola Natalie Portman, o której można jedynie mówić w superlatywach.

3. "Billy Elliot" (2000r.)


Czy ktoś nie widział "Billego Elliota"? Film ten jest ciekawą opcją na ukazanie innego podejścia do tańca - chłopca, który pędził za marzeniami. Polecam z całego serca! Warty obejrzenia!


4. "First position" (2012r.)



Jest to chyba jedyny film dokumentalny w moim zestawieniu, który zasługuje na obejrzenie. Dzieciaki tańczące balet, zmierzające po marzenia i skupione na tym, aby być najlepszym tancerzem - podziwiam ich wytrwałość. Zdecydowanie warto zobaczyć ten film!

5. "Ballerina" (2016r.)


Nie spodziewaliście się bajki w tym zestawieniu, co? 
Kiedy tylko usłyszałam o tej bajce od razu zapragnęłam ją obejrzeć, bo... oczywiście w tle jest balet :) Jest to świetna alternatywa dla filmów, która z pewnością spodoba się nie tylko dzieciakom :)

6. "Girl" (2018r.)




Ostatni film, który trafił na tę listę jest całkiem nowy. Nowy, ale jakże istotny problem jest w nim omówiony. Problem tożsamości płciowej, który co raz rzadziej jest tematem tabu. Gdy tylko zobaczyłam, że wchodzi w marcu do kin zapragnęłam go obejrzeć.
Film jest rewelacyjny, który każdy, absolutnie każdy powinien obejrzeć. To, jak zagrał Victor Polster, główną postać Lary - delikatnej, wrażliwej dziewczyny uwięzionej w ciele mężczyzny, zasługuje na najwyższe laury!
"Girl" jest filmem pięknym, subtelnym, z mnóstwem baletu w tle.

I to już koniec. Wiem, że wiele filmów pominęłam, ale moim zdaniem powyższa szóstka to jest "must watch" każdego fana baletu :)
Oglądaliście któryś z powyższej listy? A może macie swoich faworytów?
Dajcie znać w komentarzach :)





You May Also Like

0 komentarze