#LBA BOOK TAG

by - lipca 20, 2017


Cześć kochani,
Niedawno zostałam nominowana przez kredziarecenzuje(którą zapewne znacie z instagrama) do wykonania ciekawego taga LBA BOOK TAG. Tag ten polega na tym, aby odpowiedzieć na pytania zadane przez osobę nominującą, dzięki czemu możemy przybliżyć czytelnikom oraz innym blogerom naszą osobę. A więc pytania są od Kredzi i zaczynam:

1. Która książka jest dla Ciebie najważniejsza? Dlaczego akurat ta?
Widzę, pierwsze pytanie z grubej rury :) Nie posiadam takiej książki. Są książki napisane lepiej lub gorzej, ale z większością wiążę miłe wspomnienia i ciężko by było którąś wyróżnić z całej mojej
biblioteczki. Łatwiej byłoby mi odpowiedzieć, który autor/autorka jest dla mnie najważniejszy/a.

2. Którego gatunku książek nie lubisz? Dlaczego?
Poradniki! Do mnie kompletnie nie przemawiają poradniki w stylu "jak być odważną kobietą", "jak uzdrowić wasz związek" i tym podobne. Moim zdaniem to strata pieniędzy i czasu.

3. Wątek, który pojawia się ostatnio w większości książek to?
Romans między głównymi bohaterami, który doprowadza ich do sceny łóżkowej, którą ostatnimi czasy po prostu przekartkowuje, bo jest dla mnie po prostu... nudna :) Co raz częściej książki obyczajowe przeradzają się w erotyki i jakoś średnio mi się to podoba...

4. Często sięgasz po książki polskich autorów? Dlaczego tak? Dlaczego nie? A jeśli tak, to po jakich autorów sięgasz?
Tak, czasami sięgam po polskich autorów, ale są to wybory bardzo przypadkowe i niezbyt regularne. Mam często wrażenie, że akcja polskich książek jest lekko zaściankowa i wręcz nudna. Może te moje odczucie jest kwestią tego, że mamy to wszystko na co dzień i ciężko nas(czytelników) czymś zaskoczyć w polskim krajobrazie?



5. Czytałaś/eś lektury szkolne? Dlaczego tak/nie? Jaka lektura podobała Ci się najbardziej?
To zależy, w którym okresie szkolnym. W liceum i gimnazjum nie czytałam, bo wystarczyło wkuć klucz odpowiedzi na pamięć do sprawdzianów czy wszelkiego rodzaju testów(nawet, o zgrozo, na maturę!) - przykre, ale takie były/są realia. Natomiast w podstawówce tak, czytałam lektury. Moją ulubioną byli "Krzyżacy" przeczytani od deski do deski. Naprawdę miło wspominam tę pozycję :) 

6. Kupujesz książki czy wypożyczasz z biblioteki? Dlaczego, akurat ta opcja?
Tylko kupuję. Z biblioteką mam nie po drodze od momentu, kiedy to bibliotekarka szkolna powiedziała, że nie oddałam książki w terminie. To były czasy ręcznego wpisywania w karty dat i pani jednej książki nie zanotowała. Musiałam odkupić jakąś inną, ale mam urazę do dnia dzisiejszego i wolę sobie kupić lub wynaleźć w jakimś antykwariacie interesujący mnie tytuł niż pójść do biblioteki.

7. Przyjaźnisz się z kimś, kogo znasz dzięki blogowi/instagramowi? Jeśli tak, oznacz tę osobę tutaj i opisz jak zaczęła się wasza znajomość.
Myślę, że nie da się zawrzeć przyjaźni przez bloga/instagrama. Można się kolegować lub zaznajomić. Dla mnie przyjaźń(na równi z miłością czy kochaniem) jest bardzo ważnym słowem, które ludzie na wyrost używają w życiu codziennym. 

8. Bohater książki, którego nienawidziłeś/aś podczas czytania? Dlaczego ten?
Hmm... Myślę, myślę i nic mi nie przychodzi na myśl...

9. Zaznaczasz ciekawe cytaty w książkach? Notujesz coś na marginesach? Dlaczego tak/nie?
Zaznaczam karteczkami interesujące cytaty, ułatwia mi to później w pisaniu recenzji i podzieleniu się z czytelnikami ciekawymi cytatami, które dają do myślenia i zachęcają do zastanowienia się nad daną myślą. Natomiast nigdy! nic w książkach nie piszę. Dla mnie to byłoby bluźnierstwo i obraza majestatu. A nie, wróć :) Był jeden przypadek kiedy ołówkiem pisałam w książce. Kiedy to "czytałam" HP w języku niemieckim i nieznane mi słowa tłumaczyłam z boku ołówkiem... A tak, to nigdy nic nie piszę. Nawet w podręcznikach szkolnych nigdy nic nie pisałam - pod koniec roku zawsze wyglądały jak "nówki nieśmigane".

10. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Oj baaardzo dawno temu. Chyba jak miałam siedem lub osiem lat, kiedy to przeczytałam "Dzieci z Bullerbyn". Tak, tę książkę pamiętam jako pierwszą przeczytaną.



11. Ile książek przeczytałeś/aś w tym roku? 
Już przekroczone magiczne #52książki :) Mam obecnie 56 na liście i liczę, że uda mi się dobić do 100 w tym roku :)

12. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Pewnego dnia napadła mnie myśl, jak grom z jasnego nieba... Gdzieś pomiędzy kawą, a porannym śniadaniem, łyżka z owsianką zastygła mi w połowie drogi do paszczy i stwierdziłam, że skoro lubię czytać książki, to może warto by było pokusić się i spróbować własnych sił w pisaniu recenzji/opinii. Do tego należy dodać, że od zawsze kochałam fotografię i postanowiłam dorzucić od siebie ciekawe(mam nadzieję ^^) zdjęcia książek. Usiadłam i najpierw założyłam Instagrama. Dwa dni później na blogu ukazała się pierwsza recenzja. Ot, cała historia :D

Do zabawy zapraszam następujące osoby:
1. http://ksiazkowewino.blogspot.com/
2. https://thebookseasonblog.wordpress.com/
3. http://mojpowodbyoddychac.blogspot.com/
4. http://eratoczyta.pl/
5. http://michalinowebuki.blogspot.com/
6. https://booksunset.blogspot.com/
7. http://zabookowanyswiatpauli.blogspot.com/
8. http://polecam-goodbook.blogspot.com/
9. http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.com/

A pytania do Was są następujące :)
1. Po jakie książki najczęściej sięgasz i na co zwracasz uwagę przy wyborze?
2. Ile czasu w ciągu dnia spędzasz średnio na czytaniu?
3. Każdy miał swoje początki. Pamiętasz pierwszą książkę jaką przeczytałaś, a jeśli tak to jaka to była pozycja?
4. Lektura szkolna, której nienawidziłaś, a do której wracasz czasami myślami żeby przeczytać?
5. Z jakim bohaterem książkowym się utożsamiasz?
6. Którego autora/autorki książek najbardziej odpowiada Tobie styl pisania?
7. Jaka książka sprawiła tobie ostatnio zawód czytelniczy?
8. Czy przerażają Ciebie grube książki i sięganie po nie, czy jest wręcz odwrotnie. Nie możesz się doczekać grubego tomiska do przeczytania?
9. Jaka jest twoja ulubiona para(niekoniecznie romantyczna) z książek?
10. Najzabawniejsza scena z książek jaką pamiętam?
11. Największy "wyciskacz łez" wśród książek?
12. Jak nie czytam to... ?

Dajcie mi znać jak dokonacie odpowiedzi. Jestem ich ciekawa :)
Pozdrawiam,
C.

You May Also Like

0 komentarze